reklama

Sunny day

Synátor ma ráno zobudí vetou: mama is sunny day. Waw, aká anglická veta. Pár mesačná drina v škôlke prináša svoje ovocie. Jeho úsmev ma vytiahne relatívne čerstvú z postele a začína sa teda sunny day aj pre mňa

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Rýchlo sa zvyká na slnečné dni, ktorých je na Miami asi 360 v roku. Po raňajkách a 30 minútovom seriáli Pat a Mat na youtube (škoda, že amíci nepoznajú tento úžasný seriál z nášho detstva), zabehnem do šatníka a z letnej garderóby vytiahnem UV tričko a krátke gate pre mňa, keďže dnes nemusím cestovať 45 min do offisu. Pre malého modré kraťasy a slabo modré polo tričko s emblémom škôlky. Neviete si predstaviť, aké je praktické nosiť školskú uniformu. Keď ma raz moja politická kariéra zavedie až na ministerské kreslo, ako prvé zavediem povinne školské uniformy. Viem, že by som asi zničila mnohé detské odevné kreácie, ale ušetrila veľa, veľa nervov rodičom. A o to predsa ráno ide, aby rodinné rána počas týždňa boli bez ujmy, keď si rodič sadne v práci s dobrým pocitom, že nereval po deťoch, aby si konečne vybrali niečo na seba, lebo už meškajú.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Zídeme do garáže, kde máme zaparkované nezamknuté bicykle. Dnes máme šťastie, lebo na nich nesedí obrovitánsky zeleno-šedý leguán, alias Jack, ako sme si ho familiárne pomenovali.

Ako sa zdá, sunny day nevyužívam len ja na trápnom biku z Wallmartu, ale aj polovica parku, ktorá je plná golfových vozíkov (bežný dopravný prostriedok v našej dedine) s detskými sedačkami.

Golfovy vozik
Golfovy vozik (zdroj: KO)

Matky sa ráno úspešne „zbavili“ svojich potomkov a konečne majú čas pre seba. Prechádzame popri spotených ležiacich, fučiacich ženách, ženách s činkami, pneumatikami, drepujúcich ženách, či visiacich na TRXkách. Dvojica vypracovaných chlapov v tričku s nápisom COACH sa prechádza pomedzi ne, kde samozrejme nemôže chýbať typické americké povzbudzovanie: “You are doing great, come on!“. Ide o tzv. dedinský cross fit, či boot camp. Spolu s masovým cvičením yogy mi to pripomína Moonové hromadné svadby. Fakt, že masovka. Ale zase na druhej strane, koho by nelákalo cvičiť vonku pod palmami každý druhý deň?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pred škôlkou nás privíta riaditeľka Deborah. Užasne milá, usmievavá, srdečná a vzdelaná žena, matka 5 detí, ktorá rozpráva plynulo 3, či 4 jazykmi. Ak som si niekedy predstavovala riaditeľku nejakého školského zariadenia, tak by to bola ona. Každé dieťa pozná po mene, obíjme a dá mu pusu. Teda vybozkáva aj absolútne neznámych ľudí, ako každú našu návštevu, ktorú zoberiem na „exkurziu“ do škôlky. Jej úprimný záujem o deti a rodičov je naozaj obdivuhodný a celá budova je naplnená rodinnou atmosférou. Radosť tam nechať deti na pár hodín.

Už som za hrdinku na konci školského roka, po vydretých mesiacoch plaču, kriku, vzdoru a obviňovania sa, že nechávam dieťa napospas nejakými tetám, ktorým nerozumie a presviedčania celého môjho okolia, že robím dobre. Úprimne hovorím, že to bol boj! Pamätám si tie súcitne pohľady matiek, keď som bežala z triedy ako namydlený blesk, aby som nevidela a nepočula srdcervúci plač. Deborah ma veľakrát objala a povzbudila, že to bude len lepšie a lepšie. Mala pravdu, ale trvalo to. Ja sa však ani nečudujem, že môj syn mal problém. Predstavte si, že vás zrazu niekam presťahujú, stratíte rodinu, známe miesta a zavrú vás do miestnosti, kde nikomu nerozumiete a oni nerozumejú vám. Totálny chaos a zbúranie istôt. Môj malý hrdina to nakoniec zvládol a teraz je usmievavý šibal, ktorému niekedy ani vlastná mama nerozumie, keď spustí a ja iba neveriacky počúvam ako šteboce slovensky, anglicky a španielsky.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Úžasná devíza do budúcna, a to ma hreje pri srdci, že náš škôlkársky boj sa oplatilo bojovať až do úspešného konca.

Vyjdem z „paprndeklovej“ budovy, ktorá by nespĺňala na míle vzdialené prísne slovenské štandardy o rozostupoch medzi toaletami a umyvadielkami a rôznymi inými nezmyslami. Zdravím so širokým zubatým úsmevom každú nechutne chudú, čokoládovú mamičku v obtiahnutých legínach a tričku s dlhými rovnými vlasmi. ( Naozaj im nezávidím!) V časti, kde bývame, sa to len hemží Hispáncami a drvivá väčšina ženského obyvateľstva je výzorovo rovnaká. T.j. chudá, dlhé rovné vlasy, čokoládkovo opálená, športový outfit, z legín trčiaci Iphone 6plus, s kávou Starbucks v ruke a keď práve nešoféruje veľké SUV, tak riadi golfový vozík a hlasno sa rozpráva. Však ako Latino Američania. Všade platí Hasta Maňana.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Sadám na bicykel a rozmýšľam ako ťažko sa mi s nimi nadväzuje kontakt, ani len o počasí sa nedá rozprávať, keďže je opäť sunny day! V podstate máme podobný osud. Prišli sem kvôli manželom, ktorí sú od rána do večera v práci, alebo cestujú kade-tade po Latinsko-Americkom svete. A ony zabezpečujú chod celej domácnosti, či už s pomocou, alebo bez nej, lietajú s deťmi po krúžkoch a snažia sa deň si zmysluplne vyplniť. Niektoré pracujú, lebo by inak zblbli doma, a iné to nielen že, nepotrebujú, ale už ani nechcú, nemôžu a pod. Navonok sa tvárime rovnako šťastne a odpovedáme rovnako na otázku How are you?... Možno čakáme na inú odpoveď, ktorá by prelomila ľady a my mohli nájsť spriaznenú dušu. Takú, ktorú si každá z nás nechala doma.

Život na Miami je nielen o sunny dňoch, je to normálny život so všetkými možnými úskaliami a snažíme sa ho prežívať, ako doma. Občas s depkou, pocitom samoty, pocitom nechať všetko tak a odísť, inokedy s úsmevom, sršiacim optimizmom a elánom. 

Ešte, že mám tie moje spriaznené duše na Skype, Viberi, alebo WhatsApp! Chlipnem si z chutnej kávy, dám slúchatká do uší a s nedočkavosťou sa púšťam do rozhovoru.

Vďaka mami, Fafa, Mirka, Moni, Veronika, Simi, Joži, Majuš, Katka, že mi vytvárate sunny days aj v duši. o:) 

Katarina Oravcova

Katarina Oravcova

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  0x

sem-tam frflajúca, ale v podstate štastná matka, manželka, žijúca na Miami. Slovenka, ktorej chýba rodná zem. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu